Tartu loodusmaja kasutab e-päevikut keskkonnas Stuudium. Kui Teie laps osaleb Tartu Loodusmaja huvikooli huviringis ja Te ei ole veel huvikooli stuudiumi jaoks vajalikku kontotaotlust teinud või kooli/huvikooli kontosid omavahel sidunud, siis palume Teil seda teha, et oluline info jõuaks õigel ajal Teieni. Huviringide õpetajad edastavad enamasti huviringide õppetööga seotud infot (tundide toimumised, puudumised, üritused, sündmused jne) huvikooli stuudiumi kaudu.
Stuudiumis olevale meiliaadressile saadetakse link, millel klõpsates saad sisse logida ja endale salasõna valida.
Kui profiilis (õiget) meiliaadressi ei ole, on sisse logimiseks sellised variandid:
kui kool on sisestanud lapsevanemate isikukoodid, saab sisse logida ID-kaardi või Smart-IDga (ja seejärel soovi korral endale sobiva salasõna määrata ja muid profiili andmeid täiendada)
kui profiilis pole ka isikukoodi, on sul kaks varianti:
palu oma meiliaadress ja/või isikukood lisada oma lapse klassijuhatajal või kooli IT-tugiisikul
klõpsa sisselogimislehel oleval nupul “Ava kasutajakonto” › “esita andmed ja taotle kontot”. Kui administraator on taotluse üle vaadanud ja heaks kiitnud, saad meiliaadressile info sisse logimise kohta.
Stuudiumis on igal kasutajal isiklik konto. Kui su laps on varem kasutanud sinu kontot, või hakkab esmakordselt iseseisvalt e-päevikut kasutama, toimi järgnevalt:
Ava lapse profiil — sinna jõuad, kui klõpsad õpilase ülevaates olles “Profiil”
Kui lapsel on oma meiliaadress, veendu, et see on tema profiilis kirjas. Kui laps seejärel sisselogimislehel “Unustasid salasõna?” lingil klõpsab ja seal olevaid juhiseid järgib, saadetakse talle meiliaadressile link, millega ta saab sisse logida ja endale ise parooli valida.
Kui lapsel oma meiliaadressi ei ole, saad talle profiilis ise salasõna sisestada. Seejärel saab laps selle salasõnaga sisse logida. Kui laps hiljem ise sisse logib, saab ta soovi korral salasõna endale sobivaks muuta.
Kui sul on kasutajakontod mitme erineva haridusasutuse Stuudiumis, saad need kontod omavahel siduda. See tähendab, et edaspidi piisab sellest, kui logid sisse vaid ühte Stuudiumisse. Erinevate haridusasutuste vahel liikumiseks tekivad sulle navigatsiooniribale logod, kuhu klikkides saad ühest Stuudiumist teise hüpata.
Seoseid võid luua mitu ning sinu roll neid ei mõjuta – näiteks võid olla ühes koolis õpetaja, teises koolis lapsevanem ning jälgida ka teise lapse tegemisi lasteaias.
Logi sisse mingisse Stuudiumisse – ei ole oluline, millisest haridusasutusest alustada. Ava oma profiil. Sealt leiad nupu “Seo oma konto teise kooliga”. Kliki sellel ja järgi juhiseid!
Esmalt pead teises õppeasutuses sisse logima ja kinnitama, et tahad seost luua. Seejärel kontrollitakse su isikuandmeid ja veendutakse, et need klapivad. Kui nüüd seose kinnitad, siis edaspidi hoitakse su isikuandmed sünkroonis.
Edaspidi tähendab ühes asutuses sisse logimine, et oled kõikidesse sisse loginud – ning välja logimine väljub samuti kõikidest Stuudiumitest!
Mida tähendab, et kasutaja “meiliaadress ei ole aktiivne”?
Meiliaadressid märgitakse süsteemi poolt mitteaktiivseks siis, kui meil ei õnnestu sinna kirja kohale toimetada – näiteks vastab meiliserver Stuudiumi kirjale veateatega.
Tihtipeale on tegu lihtsalt kirjaveaga meiliaadressis. Samuti on levinud probleemid @hot.ee ja @mail.ee postkastidega, mida toetavad serverid ei paista väga töökindlad olema (või saavad postkastid väga tihti täis).
Sellise vea puhul peatame ajutiselt kirjade saatmise, ja küsime kasutajalt üle, kas meiliaadress on ikkagi õige. Seejärel taastub ka kirjade saatmine.
Kui ühte tüüpi viga esineb liiga mitu korda, ei saa kasutaja enam meiliaadressi uuesti “aktiveerida” — kui selline olukord on tekkinud ekslikult, võtke meiega ühendust ja andke teada konkreetse problemaatilise kasutaja meiliaadress.