AllThings.BioPRO: Biopõhise majanduse suunanäitaja

AllThings.BioPRO projekti fookuses on soodustada biomajandusele üleminekut kaasavalt ja läbi koosloome protsessi.

Projekti kestus: september 2020 – august 2023

Projekti eesmärk on  

  • suurendada inimeste teadlikkust biomajandusest ning kaasata neid vastavatesse protsessidesse;
  • nutikalt kombineerida mobiilimänge, nutirakendusi ja kommunikatsioonikampaaniaid, et koguda tarbijate tagasisidet ja ideid;
  • kasutada ja arendada edasi AllThings.bio veebiplatvormi ja integreerida sinna mängustamise elemente;
  • levitada projekti tulemusi ja tagada nende kasutuselevõtt läbi regionaalsete partnerite, kodanike ja teiste huvigruppide kaasamise.

Projektis keskendutakse neljale teemale, kus biomajandusel on suur potentsiaal kaasa tuua muutusi – töökohad ja karjäärid, lapsed ja koolid, mood ja tekstiilid, toidupakendid.  Iga teema tutvustamiseks luuakse õppeotstarbelised arvutimängud.

 

 

 

 

Tartu loodusmaja koordineerib projektis laste ja koolide teemat, mille esmane sihtgrupp on noored vanuses 10 – 14 aastat. Kooliteema ehk kooli missiooni eesmärk on luua õpimäng, kus lapsed uurivad ja avastavad läbi mängulise tegevuse erinevate biopõhiste toodete ja nende kasutusvõimaluste kohta koolimajas ja klassiruumis. Mängu täpsem sisu ja kontseptsioon töötatakse välja ühiselt kaasates lapsi fookusgrupi intervjuudesse ning koosloome töötubadesse. Mängu koosloome protsess kestab kuni sügis 2021 ning peale seda hakkavad mängu arendajad mängu looma. Sellele järgneb mängu testimine ja tagasiside andmine. 


“Mission BioHero” mobiilimäng

“Mission BioHero” on õpetlik ja kaasahaarav mobiilimäng, kus sul tuleb aidata inimkonnal teha keskkonnasõbralikumaid otsuseid, et päästa meie planeet Maa. Lahenda mõistatusi, ülesandeid ja väljakutseid, et koguda punkte ja saada mängu kangelaseks. Mäng aitab avab biomajanduse mõiste taga peituvat lõputute võimaluste maailma ja paneb mõtlema meie igapäevaste tarbimisharjumuste peale.

Üks põhjus, miks biomajanduse teema on keeruline, on see, et see hõlmab paljusid erinevaid valdkondi. On tõestatud, et mängud aitavad keerulisi teemasid lihtsustada. Projekti Allthings.bioPRO raames on valminud keskkonnahariduslik interaktiivne mäng Mission BioHero (tõlge: Ökokangelase väljakutsed). Mission BioHero mängus on kaheksa taset ning need keskenduvad neljale põhiteemale – toidupakendid, mood ja tekstiil, igapäevased valikud tarbijana ning tuleviku karjäärivõimaluses seoses üha areneva biomajandusega.

Mängus on väljakutsed, kus peab vastama viktoriinidele ja täitma reaalselt igapäevaelus ka ülesandeid, nagu näiteks enda riidekapi külastamine ja riiete siltide skaneerimine, et kontrollida, millest need on valmistatud. Selle ülesande toetamiseks on valmis AllThingsBio raames ka nutirakendus “Label Bio-Hero”, mis on eelkõige mõeldud selleks, et aidata inimestel mõista, milliseid silte usaldada ja mida need tähendavad. See aitab inimesel märgata, millised tooted on valmistatud pbiopõhistest materjalidest ning keskkonnasõbralikumad.

Huvilistel on võimalik mobiilimäng ja nutirakendus enda telefoni laadida:


Vaata biomajandust tutvustavaid videosid:


Projekti partnerid

  • Agency for Renewable Resources (FNR e.V.) | DE (juhtpartner)
  • BTG Biomass Technology Group BV | NL
  • Wissenschaftsladen Bonn e.V. | DE
  • Foundazione iCons | IT
  • nurogames GmbH | DE
  • Prospex Institute | BE
  • Institute of Baltic Studies | EE
  • Fashion for Good BV | NL
  • Stichting De Natuur – en Milieufederaties | NL
  • Tartu Environmental Education Centre | EE
  • Vetenskap & Allmänhet | SE
  • Laboratorio Interculturale di Ricerca e di Promozione della Condizione (H)umana | IT

 

Soovid rohkem teada?
Projekti ametlik koduleht: www.AllThings.Bio
Või liitu projekti Facebooki jälgijaskonnaga: www.facebook.com/AllThingsBio

Vaata projekti tutvustavat videoklippi
(seadete alt on võimalik valida ka eesti keelsed subtiitrid)

 

Projekti koordinaator Tartu loodusmajas

Katrin Juhanson
katrin.juhanson@tartuloodusmaja.ee
+372 50 555 27

 

AllthingsBio