Kliimateadlikkuse ja jätkusuutliku hariduse täiustamine rohekoolide koostööna Eestis ja Norras
Projekti nimi: Enhancing climate awareness and sustainability education through Eco-Schools network collaboration
Rahastusallikas: Euroopa Majanduspiirkonna ja Norra finantsmehhanismide kahepoolsete suhete fondi toetus
Projekti ID: 11.1-12/24/433-1
Projekti periood: 1.10.2024 – 30.04.2025
Eelarve: 146 478 eurot
Juhtpartner: Tartu Keskkonnahariduse Keskus (EV, Sihtasutus)
Projekti koordinaator: Gedy Matisen (gedy.matisen@tartuloodusmaja.ee, +372 56 466 887)
Koostööpartnerid: Stiftelsen FEE Norway (Norra, MTÜ, https://fee.no/)
Projektijuht: Lene Jeanette Øverby Haakonsen (ljh@fee.no, +47 907 533 55)
Projekti kokkuvõte: Tugevdada Eesti ja Norra Rohelise kooli programmiga liitunud haridusasutuste ning nende riiklike koordinaatorite partnerlust, koostööd ja võimekust kliimamuutuste käsitlemisel hariduskampaaniate, koostöö ning jätkusuutlike tavade jagamise kaudu, edendades ühtlasi õpilaste ja õpetajate seas tähendusrikkuse ja kuuluvustunde kujunemist.
Projekti eesmärgid:
- Toetada õpetajate ja õpilaste kliimaharidust Eestis ja Norras, integreerides jätkusuutlikkuse ja kliimamuutuste teemad koolijuhtimisse, õppekavadesse ja huvitegevustesse.
- Edendada jätkusuutlikke tavasid haridusasutustes Rohelise kooli võrgustiku kaudu, keskendudes kliimamuutuste leevendamisele, digiprügi vähendamisele ja elurikkuse kaitsele.
- Tugevdada piiriülest koostööd Eesti ja Norra Rohelise kooli programmide vahel, soodustades jätkusuutlike tavade, ideede ja õppevahendite vahetust.
- Suurendada kogukonna kaasatust, kaasates lapsi, noori ja kohalikke kogukondi keskkonnahariduse algatustesse, eriti digikoristuse ja tolmeldajate toetamise kampaaniate kaudu.
Soovitud tulemused:
- Parendatud kliimaharidus, kus osalevate koolide õpetajad ja õpilased näitavad suurenenud teadmisi ja teadlikkust kliimamuutuste, jätkusuutlikkuse ja elurikkuse teemadel.
- Jätkusuutlike tavade kasutuselevõtt koolides ja lasteaedades mõlemas riigis, integreerides igapäevarutiinidesse tegevusi nagu digikoristus ja tolmeldajate sõbralikud praktikad.
- Digikoristuse kampaania edukas rakendamine Norras esmakordselt ning selle täiendamine Eestis, tõstes teadlikkust digiprügist ja vastutustundlikest digiharjumustest.
- Täiustatud õpetajakoolitus (õppereis), et integreerida jätkusuutlikkust õppekavadesse ja õpetamisse nii Eestis kui Norras.
- Tugevamad piiriülesed võrgustikud, mis põhinevad pikaajalistel partnerlustel ja koostööpüüdlustel Eesti ja Norra haridusasutuste vahel, edendades jätkuvat keskkonnahariduslikku koostööd.
Konkreetsed väljundid:
- Projekti juhtimisstruktuur hästi koordineeritud meeskonnaga Eestis ja Norras, selgete rollide, ajakavade ja suhtluskanalitega.
- Avakoosolek ja töötuba Oslos, sealhulgas koolitus digikoristuse kampaania teemal, millest võtavad osa mõlema riigi peamised osalejad.
- Haridusmaterjalide väljatöötamine ja levitamine, sealhulgas videod, juhendid ja reklaamsisu digikoristuse ja tolmeldajate toetamise kampaaniate jaoks.
- Digikoristuse kampaania rakendamine Norras ja Eestis, kaasates õpilasi ja õpetajaid digiprügi vähendamisse.
- Tolmeldajate toetamise kampaania loomine Eesti koolidele, sealhulgas õppematerjalid, õpetajate ressursid ja alustamise paketid osalevatele asutustele.
- Õppereis Trondheimi Eesti õpetajatele, et jälgida parimaid praktikaid jätkusuutlikkuse integreerimisel koolielu.
- Kommunikatsiooni- ja levitamistegevuste korraldamine, sealhulgas riiklikud konverentsid, peredele mõeldud kogukonnapäevad ja rahvusvahelised esitused, et jagada projekti tulemusi ja parimaid praktikaid.
- Kaudne tugi, sealhulgas ressursside eraldamine olulisteks üldkuludeks, tagamaks sujuva projekti elluviimise ja jätkusuutlikkuse.
Loodud materjalid:
- Päevaülesanded tekstina ja visuaalidena
- Viktoriinid 3 kooliastmele
- Postrid “Digitaalne keskkonnajälg” ja “Telefoni jalajälg”
- Seosed õppekavaga
- Osalustabel seinale