Suvised teemapäevad 6-15a lastele: uurime, avastame ja meisterdame
Juulis ja augustis on 6-15 aastased lapsed oodatud teemapäevadele, kus eksperimentide, mängude ja muude lõbusate tegevuste abil tehakse tutvust erinevate loodus ja keskkonnateemadega.
Teemapäev koosneb kahest osast:
Esimeses pooles uurime, avastame ja mängime.
Teises pooles meisterdame ja ehitame!
Teemapäevade kava 2020.a suvel:
L.04.07 kell 11 Küünised, karvad ja kihvad (6-7 a)
R.10.07 kell 11 Energilised koodimurdjad (10-15 a)
L.18.07 kell 11 Moekas taaskasutus (7-13 a)
R.31.07 kell 11 Dinosauruste jälgedes (8-12 a)
R 07.08 kell 11 Suur roheseiklus (8-12 a)
R.14.08 kell 11 Vulisev veeteadus (8-12 a)
R.14.08 kell 15 Vulisev veeteadus (8-12 a) Uus!
Kestus 2.5h
Grupis kuni 15 last
Hind: Ühe teemapäeva tasu on 10€ lapse kohta
Hind sisaldab väikest suupistet, meisterdamisvahendeid ning juhendatud tegevust
Suviste teemapäevade toimumist toetab Tartu linn.
Teemapäevade tegevused: |
L 4.07 Küünised, karvad ja kihvad (lapsed 6-7a)
Loomasõpradele mõeldud teemapäeval räägitakse mänguloomi kaasates Eestis elavate metsloomade elust, olust, toitumisest, käitumisviisidest ja sellest, milliseid jälgi ja märke erinevad metsloomad oma elutegevusega maha jätavad. Uuritakse loomade käitumist looduses, kuulatakse loomade hääli, mängitakse, lauldakse, lustitakse ja meisterdatakse taaskasutatavatest materjalidest endale kaasa üks vahva loomake. Muidugi külastame loodusmaja loomatuba ja saame tuttavaks seal elavate loomadega. Korjame pargist värsket muru ja lehti ning toidame loomi. |
R 10.07 Energilised koodimurdjad (lapsed 10-15 a)
Energia teemaline programm on üles ehitatud põgenemistoa meetodil ja koosneb viiest praktilisest „käed külge“ ülesandest. Haarava programmi käigus uurime, mis on energia, kust see tuleb ning milliseid energialiike me oma igapäevaelus kasutame ilma, et seda ise märkaksimegi! Osalejad saavad kokku panna vooluringi, meisterdada õlilampi ja avastada energia jäävuse seadust. Mängijad jagunevad meeskondadeks. Iga grupp saab suure, koodiga lukustatud kasti. Koodi murdmiseks ja kasti avamiseks tuleb lahendada ülesanne. Õige lahendus avab järgmise kasti ja sealt edasi läbi uute ülesannete lahendamise saab aina väiksemaid kaste avada… Mis on viimases kastis? Tule ja avasta! Meisterdame koju kaasa midagi põnevat ja praktilist 🙂 |
L 18.07 Moekas taaskasutus (lapsed 7-13 a)
Superkangelased saavad luua endaväärilisi keepe ja printsessid sallidest õhulisi kleite. Fantaasiarikas mäng võib viia lapse piraadilaevalt metsa matkale ning suvisesse randa päikest võtma. Võibolla kehastuda hoopis pika sabaga krokodilliks. Tegelaskujude loomiseks kasutame värvilisi salle ja kangatükke. Õpime tegema furoshiki sõlme. Kergesti õpitav kangaste sidumise viis on nagu mustkunsti trikk. Lapsed saavad vahvas mängulises vormis kaasa praktilised oskused, kuidas luua ruudukujulisest rätikust erinevaid igapäevaselt vajalikke esemeid. Näiteks mütsi, õhulist vesti, poekotti. Proovime ka kuidas pakkepaberi asemel kangaga sõbrale kingitust pakkida. Teemapäeva teises pooles saab iga laps tuunida endale t-särgi. Kasutame šabloone ja kangavärve. Läbi tegevuste kiikame moemaailma keskkonnamõjudesse ning uurime, kust meie riided tulevad ning mis neist saab, kui me neid enam ei vaja. |
R 31.07 Dinosauruste jälgedes (lapsed 8-12 a)
Teemapäeval tutvume hiidroomajate eluga ja uurime lähemalt, kes need sadu miljoneid aastaid tagasi elanud hiiglased olid. Teema edasiandmiseks kasutatakse interaktiivset mängu “Kahoot”. Mäng sisaldab põnevaid küsimus, videoid ja pilte. Mängu käigus saab teada uusi ja huvitavaid fakte dinosauruste kohta. Lisaks mängule kehastume ka paleontoloogideks, uurime erinevaid kivistisi ja teeme katseid. Meisterdame ise fossiili ja teeme sellest võtmehoidja. |
R 7.08 Suur roheseiklus (lapsed 8-12 a)
Suur roheseiklus viib 8-12-aastased lapsed ekspeditsioonile Tartu loodusmaja rohelisse parki, kus läbi mänguliste seiklustegevuste avastatakse põhjus-tagajärg seoseid ning meeskonnatöö saladusi. Kuna seiklemine on alati õpetlik, siis saavad ka roheseiklusel osalejad vastused järgnevatele küsimustele: Kuidas koprad vee all suhtlevad? Kuidas linnud pesa ehitavad? Kuidas poolpime mutt leiab oma kodu? Kuidas valmivad õunad? Kuidas tekib heli? Kuidas tekib liiv? Kuidas ehitada maja ilma naelu kasutamata? Lisaks uutele teadmistele läheb iga osaleja koju palju osavamana ning võtab kaasa ka enda meisterdatud hädavajalike sõlmede õppekaardid, et roheseiklus ikka meeles püsiks. Roheseikluseks palume riietuda mugavalt ja sportlikult, sest lisaks kõigele eelnevale saavad osalejad köisrajal ületada tiiki. |
R 14.08 Vulisev veeteadus (lapsed 8-12 a)
Mida teha, kui satud üksikule saarele ja sul on vaja ellujäämiseks puhast joogivett? Kuidas teha käepärastest looduslikest vahenditest endale veepuhastajat ja kui puhtaks see vee päriselt muudab? Milline vesi on puhas? Kas kraanivesi, pudelivesi on puhas? Aga vihmavesi või põhjavesi? Otsime nendele küsimustele vastuseid ning leiame võimalusi, kuidas hoida vett kokku. Segame ise kokku haisva musta vee ja püüame selle võimalikult puhtaks filtreerida, selleks ehitame filtersüsteemi. Vaatame koos, millistest põnevatest kihtidest filtersüsteem koosneb ja kuidas need kihid aitavad vett puhastada. Et töö ajal häid mõtteid vahetada, ehitame süsteemi paarides. Samuti saame teada, mis on põhjavesi ja kuidas see maa sees tekib. Pärast laborit külastame talveaias elavaid kilpkonnasid, anname neile süüa ja vaatame, kuidas toimib kilpkonnabasseini filtersüsteem ning miks seda loomadel üldse vaja on. Samuti tutvume loodusmaja vihmaveekogumise reservuaariga ning leiame loodusmaja vihmaveekraanid. |